ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ БОЛАШАҚ ТІЛ МҰҒАЛІМІНІҢ КӘСІБИ ДИСКУРСЫНЫҢ ТЕРМИНОЛОГИЯЛЫҚ КОМПОНЕНТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ

Автор(лар)

  • Кушегенова И.Т. КазНУ им. аль-Фараби
  • Саяхмет C.С.
  • Туманова А.Б.

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PHILS.2024.72.1.026

Кілт сөздер:

тіл мұғалімі, кәсіби дискурс, термин, лингвистикалық терминология, бейіндік пәндер, сауалнама, кәсіби дайындық, мотивация

Аннотация

Мақала болашақ орыс тілі мұғалімінің кәсіби дискурсының терминологиялық компонентін қалыптастыру мәселесіне арналған. ХХ ғасырдың соңы мен ХХІ ғасырдың басындағы әлеуметтік өзгерістер (жаһандану, ақпараттандыру, компьютерлендіру, интеграциялау, т.б.) жағдайында заман талабына сай маман даярлауға қойылатын талаптардың артып келе жатқанын байқауға болады. Осыған байланысты болашақ маман мен оның құзыреттілігінің кәсіби дискурсын қалыптастыру мәселесі ерекше өзекті болып табылады. Мақалада Қазақстан Республикасының кредиттік оқыту технологиясына негізделген көп деңгейлі білім беру жүйесінде мамандар даярлаудың барлық бағыттары бойынша мемлекеттік стандарттарға бірқатар өзгерістер енгізілгені атап өтілген. Бұл өзгерістер әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің  «Орыс тілі мен әдебиеті» мамандығы бойынша бакалаврларға арналған білім беру бағдарламасында да белең алып, өз кезегінде кәсіби терминологияны басқаша сапалы меңгеруге мүмкіндік беретін білім беру мазмұнын әзірлеуді талап етті. Ғылыми-тәжірибелік маңыздылығы кәсіби терминологияны басқа сапалы деңгейде меңгеруге мүмкіндік беретін жаңа білім беру мазмұнын әзірлеуде. Зерттеудің мақсаты – жоғары мамандандырылған лексиканы меңгеруге, есте сақтауға және бейнелеуге бағытталған пәнаралық тәсілге негізделген тапсырмалар жүйесін ұсыну. Бұл мәселені шешу осы мақалада қарастырылған зерттеудің мақсаты болды. Зерттеу барысында келесі аналитикалық және синтетикалық әдістер қолданылды: контрасттық тілді оқыту әдісі ретінде дефинициялық талдау, кешенді талдау, салыстыру, жалпылау және жүйелеу әдістері, сипаттау әдісі, зерттеу нәтижелерін статистикалық өңдеу әдісі, т.б. Авторлар мамандық мәтіндерімен және лексикографиялық дереккөздермен жұмыс істеуге негізделген негізгі және таңдау пәндерінің жоғары мамандандырылған терминдерін кезең-кезеңімен жүйелі және тереңдетіп оқыту болашақ филолог мамандардың кәсіби даярлық сапасын арттыруға мүмкіндік беретінін көрсетуге тырысты.Тәжірбиелік құндылығы филологиялық топтама сабақтарында арнайы терминдерді баяндау мен игеруде жүйелеу мен күрделілікті қамтамасыз ететін және үйренушілердің кәсіби өсуге деген ынтасын арттыруға ықпал ететін шығармашылық тапсырмаларды қолдану мүмкіндігінде.Зерттеу нәтижелерін сөздіктер құрастыруда, мамандық бойынша оқу-әдістемелік кешендерді жасауда пайдалануға болады.

Жүктеулер

Жарияланған

2024-03-29

Жоба

Раздел

Статьи