МЕНТАЛЬДЫ ЛЕКСИКОННЫҢ НЕГІЗГІ МОДЕЛЬДЕРІ: ТЕОРИЯ ЖӘНЕ ПРАКТИКА
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PHILS.2022.65.2.015Кілт сөздер:
психолингвистика, ментальды лексикон, ментальды сөздік, шет тілі, сөйлеуді қабылдау, есте сақтау ерекшеліктері, эксперименттік зерттеу, студентАннотация
Соңғы кезде тіл мамандары сөйлеуді қабылдаудың пәнаралық негіздеріне назар аударды. Сөйлеу мен сөйлеуді түсіну процестерінің ерекшеліктері адам психикасының ерекше қызметін көрсетеді. М.М. Копылованың айтуынша әр түрлі сөздерді қабылдаудың есте сақтау ерекшеліктері маңызды рөл атқарады. Қазіргі психолингвистиканың ең өзекті мәселелерінің бірі - психикалық сөздік қорды зерттеу. Адамның ішкі лексикасының құрылымы мен ұйымдастырылуы, оның ана тілінің және шетелдік сөйлеуді қабылдау процестеріндегі рөлі «психикалық лексика» ұғымымен көрінеді. Мақалада білім беру жағдайында ішкі шет тілінің лексикасын игеру деңгейі мен күшін анықтау үшін жүргізілген эксперименттік зерттеудің нәтижелері сипатталған. Бұл эксперимент Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік мемлекеттік университетінің педагогикалық мамандықтарының 3 курс студенттерімен жүргізілді. Айта кету керек, қазіргі уақытта Қазақстанда ағылшын тілінің рөлі артып келе жатқанына қарамастан, бұл проблема ең аз өңделген. Мақаланың мақсаты - кәсіби дайындық деңгейінде студенттің ішкі сөздік қорына шетелдік сөзді енгізу процесі бойынша ғылыми зерттеулердің нәтижелерін сипаттау. Негізгі қорытындылар: алынған мәліметтер шет тіліндегі сөздің студенттің ішкі сөздік қорына кәсіби деңгейде ену ерекшеліктерін анықтауға мүмкіндік береді.