ОРТА МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ЖОҒАРЫ ДЕҢГЕЙДЕ ОЙЛАУ ДАҒДЫЛАРЫН LESSON STUDY НӘТИЖЕЛЕРІ АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ

Автор(лар)

  • Г.Т. Ерсултанова KazNU
  • А.Ж. Жапарова
  • К.К. Кенжеканова

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PHILS.2023.70.3.023

Кілт сөздер:

орта мектеп, мектеп оқушылары, жоғары деңгейлі ойлау дағдылары, сабақты зерттеу, жоғары деңгейлі ойлау, ағылшын тілі, бақылау, сұхбат

Аннотация

Қазіргі таңда қазақстандық білім беруде әлемдік стандарттарға жетуге бағытталған өзгерістер орын алуда. Сыни тұрғыдан ойлау, шығармашылық ойлау және проблемаларды шешу XXI ғасырдың ең маңызды дағдыларына айналды. Бұл зерттеуде «сабақтарды зерттеу» нәтижелері қазақстандық орта мектеп оқушыларының жоғары деңгейлі ойлау дағдыларын дамытуға көмектесе ме, жоқ па, соны түсінуге әрекет жасалды. Осылайша, көптеген мектептер сыныпқа XXI ғасыр дағдыларын, әсіресе жоғары деңгейдегі ойлауды енгізуге мүдделі. Дегенмен, барлық мұғалімдер жоғары деңгейлі ойлаудың маңыздылығын түсінбейді, ал түсінетіндер көп жағдайда HOTS-ті сабақта қалай насихаттау керектігін білмейді. Бұл жағдайда сабақты оқыту моделі оқушылардың қажеттіліктерін түсінуге және қанағаттандыруға өте көмектеседі, бұл өз кезегінде оқушылардың жоғары деңгейлі ойлауын дамытуға көмектеседі.

Мақсатқа жету үшін екі жоба сұрақтары құрылды. Біріншісі ағылшын тілін үйренуші оқушылардың біліми қажеттіліктерін жоғарғы деңгейде ойлау тапсырмаларымен қамтамасыз етудің жолдарын анықтауға бағытталса, ал екіншісі ‘сабақ зерттеу’ әдістемесінің қаншалықты жоғарғы деңгейде ойлау қабілеттеріне әсер ететіндігін зерттеуге бағытталған. Зерттеу жұмыстары барысында ‘сапалық’ мәліметтер жинау үшін сабақты бақылау және қатысушылардан сұхбат алу тәсілдері қолданылды. Нәтижелер бойынша ‘сабақ зерттеу’ тек оқушылардың жоғарғы деңгейде ойлау қабілеттерін дамытып қана қоймай, сонымен қатар ұстаздардың және келешек ұстаздардың кәсіби дамуына да септігін тигізетіндігі анықталды. Осы зерттеу жұмысы Қазақстанда ‘сабақ зерттеу’ әдістемесі арқылы жасалған санаулы жұмыстардың бірі болып табылады және де бола шақта мұғалімдерге оқушылардың жоғарғы деңгейде ойлау қабілеттерін жетілдіруге бағытталған сабақтарды дайындау жолдарын табуға көмектесе алады.

Жүктеулер

Жарияланған

2023-09-29

Жоба

Раздел

Статьи