The ЕКІНШІ РЕТТІК ТІЛДІК ИНТЕРПРЕТАЦИЯЛАУ АСПЕКТІСІНДЕГІ "THAMES" КОНЦЕПТІ

Автор(лар)

  • Б.С. Жумагулова Казахский университет международных отношений и мировых языков имени Абылай хана
  • Б.Е. Карибаева КазУМОиМЯ им.Абылай хана
  • Г.Қ. Ершай КазУМОиМЯ им.Абылай хана

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PHILS.2023.67.95.006

Кілт сөздер:

концепт, когнитивті лингвистика, интерпретация, тілдік интерпретация, екінші реттік интерпретация, когнитивті және тілдік механизмдер, тілдік құралдар, коллективті білім

Аннотация

Бұл мақалада әдеби шығарманың авторы тілдегі объективті шындықты тану және бейнелеу процесінде әлем туралы білімді жеке түсіндіру мәселесі қарастырылады. Мақалада тілдің интерпретациялық функциясы туралы идея қолдау табады. Тіл шығарманың контекстінде мағыналардың қалыптасуына әсер ететін субъективті-авторлық түсіндірудің маңызды құралы ретінде әрекет етеді.

Бұл мақала Питер Акройдтың "Thames: Sacred River" әдеби-елтану шығармасындағы "THAMES" концептісі туралы фактологиялық білімнің тілдік интерпретациясын жеке авторлық түсіндірудің когнитивті және тілдік механизмдерін ашуға баса назар аудара отырып талдауға бағытталған.

Зерттеу әдістемесі концептуальды талдаудың бір түрі ретінде функционалды-репрезентативті түрде  талдауға негізделген.

Алынған талдау нәтижелері фактологиялық, яғни коллективті ақпаратты (физика-географиялық, гидрологиялық және уақыт) жеке-авторлық түсіндіру нәтижесінде "THAMES"  концептісі туралы келесі қосымша мағыналарды зерттеуден тұрады: Темза өзені Мәңгілік Табиғаттың бөлігі және сыйы ретінде қорғаныс-стратегиялық, әкімшілік-саяси, навигациялық, агромәдени және тарихи-мәдени маңыздылыққа ие болады, осылайша, туындының басты кейіпкері-оның шығу тегі, сипаты және елдің дамуындағы рөлі болып есептеледі. Негізгі когнитивті және тілдік механизмдер мен екінші тілдік интерпретацияның тілдік құралдары анықталды, талданды және топтастырылды.

Зерттеудің ғылыми құндылығы мен практикалық маңыздылығы осы зерттеудің нәтижелері, яғни  тілдің интерпретациялық қызметін одан әрі терең талдауға негіз бола алатындығымен анықталады, жұмыс материалдары алдағы уақытта  әдістемелік құрал бола алады, сонымен қатар көркем дискурсты түсіндіру бойынша арнайы курстар әзірлеуде көмегін тигізеді.

Автор биографиялары

Б.Е. Карибаева, КазУМОиМЯ им.Абылай хана

кафедра теории и межкультурной коммуникации, преподаватель

Г.Қ. Ершай, КазУМОиМЯ им.Абылай хана

зав.кафедрой теории иностранной филологии, преподаватель

Жүктеулер

Жарияланған

2023-03-30

Жоба

Раздел

Статьи