ТІЛДІ ОҚЫТУ КЕЗІНДЕ КЕЗДЕСЕТІН ТІЛАРАЛЫҚ КЕДЕРГІ МӘСЕЛЕЛЕРІ

Автор(лар)

  • Сапарбаева А. М.

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PHILS.2021.62.3.011

Кілт сөздер:

интерференция, лингвистикалық байланыстар, билингвизм, лингвистикалық норма, сөздің лексикалық мағынасы, сөздің полисемиясы

Аннотация

Мақала тілдік байланыстардан туындайтын кедергілерге арналған. Тілдік қатынастар теориясында интерференция деп екі тілді сөйлеу кезінде көрінетін тілдік нормадан ауытқу жағдайлары түсініледі.

Интерференция бастапқы (ана тілінің) екінші (зерттелетін) тілге әсері, екінші тілдің бастауышқа әсері, әсерді тілдік деңгейде және сөйлеу деңгейінде саралау арқылы қарастырылады.

Лингвистикалық байланыстың жағдайы екі тілділіктің пайда болуына, екі немесе одан да көп тілдердің иеленуіне және оларды вербалды қарым -қатынас жағдайына байланысты қолдануға әкеледі. Студенттердің сөйлеуі әлі жетілмегендіктен, қарым -қатынас процесінде ана тіліне белгілі бір дәрежеде «сүйену» сөзсіз, бұл ақыр соңында екінші тілдің жүйесі мен нормаларының бұзылуына әкеледі. интерференция деп аталатын көрініс.

Бастапқы жүйе кедергінің көзі ретінде, екіншісі - кедергі объектісі ретінде қарастырылады. Адамның сөйлеу әрекеті жүзеге асқан, бұрын зерттелген екінші тіл жүйесінің ерекшеліктері жаңадан зерттелген тілге ауысқанда, бастапқы жүйені бұрын зерттелген ана тілімен де көрсетуге болады. ана тілі мен басқа бұрын зерттелген тілдердің бір мезгілде әсер етуінен пайда болады. Лингвистикалық интерференцияның пайда болуының шарты - тілдік байланыс, яғни «екі лингвистикалық топтың сөздік байланысы», немесе оқушыларға оқыту кезінде тәрбиелік жағдай. Тіл кафедрасының студенттері, тіпті шет тілін жақсы білсе де, жиі қателіктер жібереді, себебі оның себебі тіларалық араласу болып табылады - ана тілінің шет тіліне әсері, содан кейін ұзақ уақыт бойы тілге ену. тіл, зерттелетін тіл ана тіліне әсер ете бастайды.

Интерференция оқушылардың тілдік және сөйлеу дағдыларын қалыптастыру процесіне әсер ететін негізгі факторлардың бірі ретінде қарастырылады. Қазақстан Республикасында көптілді білім беру жағдайында интерференцияны ана тілін меңгермеу процесі мен нәтижесі ретінде қарастыру берілген жағдайда тілдерді оқытудың лингводидактикалық мәселелерін өзектілендіреді.

Жүктеулер

Жарияланған

2021-09-30

Жоба

Раздел

Статьи