БИЗНЕС- КОММУНИКАЦИЯДАҒЫ ИДИОМАЛАР ЭТИМОЛОГИЯСЫ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PHILS.2023.70.3.003Кілт сөздер:
идиома, этимология, фразеологиялық бірліктер, үшінші дәрежелі номинация, іскерлік байланыс, бейнелеп сөйлеу, тұрақты сөз тіркесі, идиоматизацияАннотация
Бұл мақалада Қазақстанның әлемнің көптеген елдерімен сыртқы экономикалық байланыстарының дамуы нәтижесінде пайда болған қазақстандық іскерлік дискурста жиі қолданылатын идиомалардың этимологиясы қарастырылады. Зерттеудің мақсаты – идиоматикалық өрнектердің шығу тегін зерттеудің маңыздылығын негіздеу, өйткені адамның когнитивтік және психо-эмоционалды байланыстары бар ақпарат жақсы есте сақталатыны сөзсіз. Мақаланың ғылыми маңыздылығы іскерлік дискурста жиі қолданылатын идиомаларды таңдап, олардың семантикалық сипаттамалары мен шығу тарихын зерттеу әрекетінен көрінеді. Зерттеудің жаңалығы іскерлік идиомалардың шығу тегі бойынша классификациясын ұсынуымызда жатыр. Бұл жұмыстың практикалық маңыздылығы тұрақты сөз тіркестерінің этимологиясын білу аударманың жоғары сапасына, оларды іскерлік қарым-қатынаста шебер пайдалануға, жақсы есте сақтауға ықпал ететінімен түсіндіріледі. Сонымен қатар идиомалардың шығу тегін білу оқып үйренушілердің ағылшын тілі ана тілі болып есептелетін халықтың мәдениетіне және тарихына жакындауына әсер етеді. Қойылған мақсатқа жету үшін ғылыми әдістер теориялық материал жинау әдісі, идиомаларға сипаттамалық талдау әдісі, салыстырмалы тарихи әдіс, т.б. зерттеу нәтижелері лексикология мен фразеология саласындағы зерттеулерге қосылған үлес болып табылады. Зерттеу барысында жасалған тұжырымдар ағылшын тіліндегі іскерлік идиомалардың этимологиясын және олардың орыс тіліне аударма баламаларын зерттеуде пайдалы болуы мүмкін. Жүргізілген зерттеудің құндылығы іскерлік идиомалардың шығу тегін және олардың адам әрекетінің салаларымен байланысын жіктеуде. Зерттеу барысында фразеологиялық бірліктерді идиоматизациялау мәселесі көтерілді. Айта кету керек, этимологияны зерттеу тіл үйрену процесін қызықты әрекетке айналдырады, фондық білімді толықтыруға, адамның ой-өрісін кеңейтуге және ойлау икемділігін дамытуға көмектеседі. Сөздік қорыңызда идиомалардың болуы тілдің жоғары деңгейін көрсетеді және оларды сөйлеуде қолданудан қанша қашуға тырысқанымызбен, газеттердегі мақалаларды оқығанда, фильм кейіпкерлерінің көшірмелерінен естігенде, т.б. Сондықтан бұл идиомаларды түсіну және оларды дұрыс түсіндіру өте маңызды.